Deklaracja dostępność cyfrowej
Treść
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej www.rytro.pl
Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Rytro zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.rytro.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://bip.malopolska.pl/ugrytro
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy Rytro
33-343 Rytro 265
Numery tel./fax:
tel. (0-18) 446-90-40
(0-18) 446-90-51
fax (0-18) 448-64-67
e-mail: gmina@rytro.pl
Data publikacji strony internetowej: 2004-03-18
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-08
Strona internetowa www.rytro.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie internetowej informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów z uwagi na charakter informacji publicznej,
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Urząd Gminy w Rytrze dokłada wszelkich starań aby na bieżąco usuwać bariery na stronie internetowej.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Małopolsce posiadają następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
- mapa strony
- focus wokół elementów nawigacyjnych
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Joanna Tomasiak
e-mail: jtomasiak@rytro.pl
Telefon: (18) 448-64-52
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy Rytro spełnia minimalne wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność w budynku:
Budynek Urzędu Gminy jest jednopoziomowy. Dla osób poruszających się na wózku dostępny jest podjazd zabezpieczony barierkami.
Dostępność parkingu:
Przy budynku znajduje się parking, gdzie jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Obsługa osób z ograniczoną możliwością samodzielnego poruszania się:
W związku z niemożliwością zapewnienia pełnej dostępności Urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny poprzez komunikację z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – możliwość obsługi interesanta przez pracownika w dogodny dla niego sposób.